bye bye uganda

Vi har nu lämnat Mbale för att bo ett par dagar i Entebbe, som ligger precis vid Victoriasjöns kust och var Ugandas huvudstad under kolonialtiden. Ganska litet och turistigt. Tidigt imorgon flyger vi vidare till Nairobi och på måndag drar vi till massajbyn Enkokidongoi där vi kommer att bo de kommande 5 veckorna. Uganda har varit fantastiskt att besöka men det känns faktiskt lite som att det riktiga äventyret börjar först nu. Det har hänt mycket sedan sist och jag önskar att jag hade tid att berätta om varenda liten detalj, men tyvärr kommer internetåtkomsten troligtvis att bli ännu lite sämre i Kenya då vi måste traska 4 km för att få teckning. Men misströsta inte, I will be back :)

Kommentarer
Postat av: pap

jumbo malawa, hoppas du får det bra i kenya också. det är väl nu det stora jobbet ska ske. försökt hitta byn där ni ska vara men ligger den söder norr väster eller öster om nairobi? vilken större by ligger närmast? här hemma är allt bra. joel har praktik i malmö och jag har det nice i mitt badrum. hartman är sålt och koppen ska bli ett tapas ställe. så här händer det grejer. ;-) tomas och eva landar idag...

2013-02-25 @ 16:48:24
Postat av: Malva

jambo!
Enkokidongoi ligger söder om Nairobi, tog 3 timmar att köra hit, men norr om Namanga. Lite till väster om den stora vägen. Mailitesa är allra närmst men är inte mycket mer än en liten byhåla, så tveksamt om den finns med på kartan.

är hartman sålt?? Varför detta? Har du hittat nytt stammisställe då eller?

2013-03-01 @ 13:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0