intensivt i uganda

Har nu varit i Afrikat i tva dagar och kanner mig redan som hemma, det ar full rulle, varmt & helt fantastiskt! Idag har vi cruisat runt med taxi i huvudstaden Kampala for 120 tusen spann (ugandiska shilling ar en crazy valuta) och fatt vara med pa en inspelning av en sa kallad nollywoodfilm precis vid Victoriasjon. Herregud vad vackert har ar, Uganda ar verkligen the perl of Africa. Frodigt och fint. Ska forsoka lagga upp lite bilder sa smaning om, men maste erkanna att Sverige och allt som hor till kanns otroligt langt borta... jag trivs finemang har bland fargglada hus, bredhoftade skyltdockor och gigantiska avokados.

Kommentarer
Postat av: pap

salam loppan, underbart att du har det bra. jag smsar men vet inte om det kommer fram. har fått sms från dig iaf. här snöar det och runt nollan. love to hear from u. kramar

2013-02-10 @ 15:25:33
Postat av: Malva

Halloj pap, ja det ar helt fantastiskt. Nu ar jag dock valdigt svettig och trott, vi satt i 2 timmar och vantade pa att lunchen skulle komma :)

sms kommer fram, no problem. Eller de gjorde det i Kampala iaf, nu ar vi i Mbale och jag verkar inte ha nagon teckning... och om batteriet pa telefonen tar slut sa kan det ta ett tag tills jag far mojlighet att ladda.

Haha, ja sno ar ju en sak jag INTE saknar!
Hoppas ni alla har det bra i alla fall...
Tanker pa er nar jag far tid (en minut om kvallen innan jag slocknar, haha. fullt upp!) Kram

2013-02-10 @ 16:08:45
Postat av: pap

fantastiskt att allt funkar så bra. underbara bilder och vilka avocados! svettas på och drick mkt. love from PAP a k a people against poverty.
ma salama eller vad man nu säger på swahili. jag lärde bruno badili, safari och simba idag. de hälsar.
pap

2013-02-11 @ 20:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0