vardag i kenya

Under en timmes flygtur över Victoriasjön förändrades naturen drastiskt från ett frodigt Uganda till ett betydligt torrare Kenya. Bananplantor blev Akaciaträd och grönska blev savann. Vi bor med massajerna ute i bushen, dock inte i en koskitshydda utan i ett fint hus med privilegier som varmvatten och egen kock. Käkar pannkakor till frulle och borstar tänderna under stjärnklar himmel. Somnar till ljudet av cikader och grymtande babianer. Dagarna innehåller ofta både chill samt arbete med vårt filmprojekt. Vi önskade att få jobba med 9 barn men fick 25. Det är fantastiskt roligt men en smula tufft att lära sig alla namn, hehe.
 
Internetet är som väntat väldigt opålitligt och kan just nu inte ladda upp några bilder, men södra Kenya är suuuuperfint (och varmt!) så ni får helt enkelt lita på mitt ord. Vet inte när jag kommer att kunna skriva igen men gissar att det jag skrivit i stora drag kommer att kunna passa in på dagarna framöver. Så den som undrar vad jag sysslar med kan föreställa sig en svettig & dammig tjej (som idag blev tilldelad massajnamnet Naomi av en gubbe vi mötte på gatan) som traskar omkring på röda sandvägar tillsammans med skenande kor och getter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0