i valhajarnas hem

En hajfena och Rasmus, tror jag. Inte helt lätt att skilja ett cyklopklätt huvud ifrån ett annat...
 
Vi överlevde valhajarna, världens största fisk! Men för att vara helt ärlig så fick jag lite panik över att inte kunna andas ordentligt, simfötter & cyklop är i mitt tycke en av världens mest obehagliga outfits. Havet var dessutom mörkt, vågigt och mardrömslikt så efter mitt första och enda misslyckande stannade jag i båten medan de andra gång på gång dök i och simmade ikapp valhajarna likt jägare. Men när min ytterst pedagogiska resekompanjon senare lät mig övertygas om att man faktiskt kan vara under vattenytan och andas genom ett rör utan att typ dö, hade jag för första gången i mitt liv en alldeles fantastisk snorkelupplevelse. Att tyngdlös kunna sväva över en till synes utomjordisk och glittrande värld, gömd men samtidigt så lättillgänglig, med fiskar och växter i alla tänkbara storlekar och färger... en WOWupplevelse i särklass!

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Oj spännande men läskigt he he! :) Ha en fortsatt fin dag! :)

2013-11-28 @ 15:03:43
URL: http://twoplusone.se
Postat av: pap

well well, one more week to go. träffade laura o johanna en dag och kerstin i bokshopen. när kommer malva hem? säger alla som jag träffar. så nu e du en liten kändis i ystad med omnejd. kul. bruno o birgitta undrar om du nu ser ut som en mursi eller en massaj. jag tackar för att du varit o e en sån flitig bloggare. du bara anar vad spännande och intressant det varit att ta del av dina träffande formuleringar o dina underbara foton. stoltheten håller på att spränga mig i bitar o avundsjukan e svår att hålla i schack. tänk bara att du snorklar med raz o valhajar i röda havet... kom nu hem i gott skick loppan. love from pap.

2013-11-28 @ 20:19:11
Postat av: Lena Rydén

WoW, Heja dig! kul med bilder på det som ser livsfarligt ut! Nu hoppas jag ni njuter sista dropparna av ert äventyr, vi ser fram emot att se er snart igen! kramar till er båda

2013-11-28 @ 20:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0