en dålig nyhet

Kanske är det en för liten (eller snarare för afrikansk) nyhet för att ni ska ha hört talas om den i Sverige, men för tre dagar sedan exploderade en bomb i Addis Abeba. Vi fick reda på det först idag och har såklart inte märkt av någonting, däremot varnar man för ytterligare två explosioner och vi kommer att åka till Addis imorgon. Jag har hela tiden tänkt att det är tryggt att befinna sig i en huvudstad där allt är lättillgängligt och bekvämt till skillnad från landsbyggden, men å andra sidan: om det händer något så händer det i huvudstaden. Därför kommer vi att göra vår vistelse kort, undvika stora folksamlingar och dra vidare till Jima så fort vi kan. Jag vet inte om det är bra att informera eller dumt att oroa, men nu vet ni i alla fall hur läget är. Vi har kontakt med svenska ambassaden och allt kommer att gå bra så snälla, don't worry!
 
Läs mer här (men glöm inte att verkligheten ofta framställs som mycket värre än vad den egentligen är).

Kommentarer
Postat av: bosse

Jag blir lugn bara av att läsa dina kloka tankar. Det går säkert bra.

2013-10-16 @ 22:13:07
Postat av: Lena Rydén

Tack för info.
Är säker på att ni vet vad ni gör.
Ta hand om er!
kram

2013-10-16 @ 22:14:09
Postat av: Malva

Vi är nu i Addis & allt känns lugnt. Vi stannar över helgen och planerar att åka vidare på måndag. Rasmus hälsar att han mejlat er men inte fått något svar ;) kram!

2013-10-17 @ 20:41:21
Postat av: pap

hjälp! var min första spontana reaktion på din rubrik. men jag vet ju tror jag hur det är. dina texter och foton är mkt ljuvliga att se och att det finns papyrusbåtar ännu idag visste jag inte... life is a beach. tokstollar!!!! bra att ni håller fegpropparna här hemma i spänning?

2013-10-18 @ 18:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0