"this is our culture -hospitality"

 
Ett gäng goa killar som tog med oss upp på berget häromdagen. Vid utflykter kan man antingen leta upp en vettig och säker väg på egen hand, eller gå tillsammans med andra som känner till samtliga shortcuts. Det senare är såklart är ett roligare alternativ även om det oftast innebär barfotaklättring uppför hala klippor eller sliding nerför hala grusstigar bland hönor och kaktusar, vägar som för lokalbefolkningen är lika exotiska som Ystads gågata är för mig.

Kommentarer
Postat av: pap

marhaban på er, det enda som verkar saknas e väl elefanter? jag kan bara säga en sak och det är FANTASTISKT vad ni får vara med om. och fotona och dina texter är som alltid härliga att ta del av. min bild av etiopia har du redan förändrat. jag längtar till det vackra och det goda. härligt härligt härligt. keep on och take care så inte en ilsken åsna biter dig i häcken. LOVE LOVE LOVE.

2013-10-03 @ 17:38:38
Postat av: Malva

haha ja, elefanter hade varit något! Men här finns som sagt allt annat så kan inte klaga :D jag är själv förvånad över Etiopien, tänker ofta på att jag för bara ett år sedan inte hade den blekaste om vad detta var för land, och att folk alltid såg så förskräckta ut när jag sa att jag skulle åka hit. Här är ju tryggare än Sverige för sjutton! Kram!

2013-10-03 @ 20:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0