flygplatser & kaffeceremonier

 
Det var väldigt spännande att flyga inrikes, flygplatsen i Addis hade skippat lyxbutiker i överflöd och istället investerat i liggstolar (verkligen en prioritering i min smak kl 5 på morgon) och flygplatsen i Lalibela var belägen mitt ute i nowhere bland berg och papayaträd. Det fanns bara en landningsbana, rullbandet var ur funktion så vi fick ta vårt bagage direkt från flygplanet och inne i vänthallen hölls en traditionell kaffeceremoni med en liten brasa, gräs utspritt på golvet, popcorn i en skål och de små porslinsmuggarna prydligt uppradade på en bricka. Det är förresten ett litet personligt uppdrag med denna resa, att kunna dricka kaffe utan att grimatisera över den horibelt beska smaken. Ska jag göra det någon gång är det ju självfallet här i kaffets hemland, så planerar att tvinga i mig en kopp per stad. Än så länge har det varit förjävligt men skam den som ger sig, eller?

Kommentarer
Postat av: Katrin Rosberg

Nähä, du behöver inte "lära dig" dricka kaffe som smakar beskt...Jag dricker inte kaffe- nästan aldrig iaf (om det inte är kaffegök) och jag har blivit vuxen ändå, tror jag ;)

2013-10-01 @ 20:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0