went to africa, fell in love.

Hemma! Om det mot förmodan skulle vara någon där ute som fortfarande tror att jag hänger runt i Kapstaden alltså. Kom hem i början på maj efter tre intensiva månader som bjöd på allt från frodiga Uganda till storslagna Sydafrika och mycket mycket mer. När jag nu landat lite efter miljontals intryck har jag insett att min absolut starkaste upplevelse är att verkligheten precis som jag misstänkte är så otroligt mycket mer positiv och nyanserad än hur den framställs. Föreställningar om extrem fattigdom och miserabelt lidande blev till skrattande ansikten och färgsprakande värme.
 
Det var lätt att trivas och desto svårare att åka tillbaka hem. Visst står de länder jag besökte i många avseenden inför enorma utmaningar, men det gör också vi i väst. Alla världens länder och samhällen har sina goods and bads och ärligt talat såg jag färre deprimerade typer och sura miner på tre månader där än under tre veckor här, vilket gör att ens tidigare föreställningar om världen kastats om totalt. Kort sagt: I went to Africa and fell in love. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0